U bent hier
Home > Toogpraat > CANGU’ZEN, bier op basis van data en algoritmes

CANGU’ZEN, bier op basis van data en algoritmes

CANGURU, een IT-consultancy bedrijf uit Mechelen, gespecialiseerd in het uittekenen en implemteren van IT-oplossingen heeft in samenwerking met Inglorious Brew Stars een eigen bier gebrouwen dat de naam CANGU’ZEN (uitgesproken als ‘kan goe zen’) kreeg.

Geert De Winter en Jeroen Poot, de twee aandeelhouders, vinden het belangrijk om hun werknemers af en toe te challengen om op die manier elkaar beter te leren kennen in professionele en stresserende omstandigheden. De uitdaging die het ‘Data Science’ team voorgeschoteld kreeg, was om het perfecte bierrecept te vinden op basis van beschikbare data rond ingrediënten, populaire smaken en consumenteninformatie. Aan de hand van deze data, die werd geprogrammeerd, en de juiste algoritmes werd een verlanglijstje van criteria voor het bier neergelegd bij de brouwers van Inglourious Brew Stars. Zij werkten dit uit tot een degelijk bierrecept op welke het bier CANGU’ZEN gebaseerd is.

Het resultaat is een blond tot amberkleurig licht troebel bier met een mooie witte schuimkraag. In de neus ontdek je voornamelijk fruitige aroma’s van citrusvruchten en een hoppig karakter. Het bier is zeer verfrissend in de mond, heeft een lichtzoete aanzet en een droge bittere afdronk. De karakteristieken komen goed overeen met een degelijke toegankelijke IPA. Ideaal voor bij een lekkere gourmetschotel tijdens de feestdagen. En dat kan, want je kan het bier zelf in huis halen.

Op donderdag 20 december kan je flessen CANGU’ZEN kopen tijdens het jaarlijkse ‘Jump for Life!’ afterwork event in de CANGURU-lounge. Eén fles CANGU’ZEN kost 7,5 euro en de opbrengst gaat dit jaar via Music For Life naar Het Veer. Dit is een therapeutisch kinderdagverblijf voor kinderen tussen 0 en 21 jaar.

Meer informatie over CANGURU vind je op de website www.cangurusolutions.com

Geef een reactie

Top